Simboloxia Románica

as pinturas renacentistas de santa maria de pesqueiras

As pinturas renacentistas de Santa María de Pesqueiras

García, Xosé Lois

da edición, Asociación Cultural Xermolos de Guitiriz 2013

Encuadernación
No definida.
Nº páginas
ISBN
EAN
Fecha publicación. 2013

romanico chantada 2010

Simboloxía do románico de Chantada (2010)

García, Xosé Lois

Editorial
Diputación Provincial de Lugo. Servicio de Publicaciones
Materia
Temas religiosos representados en el arte | Historia del arte: arte bizantino y medieval c. 500 c. e.-c. 1400
Encuadernación
No definida.
Nº páginas 232
ISBN 978-84-8192-444-2
EAN 9788481924442
Fecha publicación 23-06-2011

romanico de sober 2008

Sober é unha terra antiga e cargada de historias, na que se compendian varios espacios e unha enorme variedade de elementos artísticos e simbólicos, que nos introducen no que resta daquel románico que floreceu nesta basta terra de valgadas e ribeiras. Os ríos Sil e Cabe festexan, nas súas augas cantareiras, a emoción daqueles moradores que fixeron posíbel unha serie de construccións arquitectónicas que responden ao talante, un tanto singular, do propio medio labrego.

Sober é un punto clave e disterado de iconografía románica que se resiste a desaparecer, en tanto que proclama seu berro en espacios confusos e depredados. Como nos amosa a pía bautismal de Gundivós, que foi vendida, por un párroco, hai moitos anos, a un alfareiro desta parroquia que a ten nun cortello como elemento funcional de usos propios. Isto non é caso único. Podemos enumerar moitos mais a través da xeografía galega.

Nas terras de Sober perpetúanse varios modelos do románico culto e auténtico da nosa ruralidade. Os exemplares que continúan en pé manifestan a degradación a través de varios ciclos temporais, sobre todo o do século XVIII. Da gran desfeita das igrexas románicas de Sober, dan testemuña as pías bautismais e algunha que outra icona, que continúan exhibindo a súa grandeza en solitario.

Todos eses conxuntos e pequenas particularidades do románico de Sober, son eficientes para que o lector de símbolos  perciba a mensaxe que se encerra na súa iconografía de pedra, na que o crente medieval lía. A linguaxe dos símbolos é inesgotábel e flúe por varias e determinadas expresións. Para o home actual  estas pedras amosan o espírito dunha época que se resiste a desaparecer. Nelas está todo un legado doutras expresións culturais do mundo antigo e clásico. Achegarnos a unha simples e estática icona románico equivale a descubrir o sentimento e a sensibilidade de quen nos precedeu. Eles construíron extraordinarias iconas coa intención de coñecer e interpretar o que se oculta no macrocosmos partindo sempre de particularidades do propio entorno.

Nas igrexas románicas de Sober podemos ler en cada unha das súas iconas numerosas mensaxes, tanto do mais aquí como do mais alá. As pedras cargadas de silencio falan para as nosas retinas, de tempos idos; móstrannos os camiños de Deus, do demo e da vida. Estas iconas foron esculpidos cos referentes e contribucións de pensadores, místicos, escolásticos, biblistas, filósofos, naturalistas, alquimistas etc. Velaquí a grandeza da simboloxía románica, sempre auspiciada por múltiples ideas que consolidaron símbolos e mensaxes, como os que se expresan nestas igrexas románicas que Sober.

O meu primeiro encontro co románico de Sober foi a iniciativa de Manuel María e Saleta. O segundo, o realicei con D. Anxo Vega, párroco de Eiré. O terceiro e definitivo que me levou a inventariar e interpretar está simbólica, foi con Alfonso Campos e Luís F. Guitián. A todos eles o meu agradecemento.

As citas bíblicas que contén este libro proceden da versión galega da Biblia da Editorial SEPT.

                                              XLG

Merlán, 16 de agosto de 2002.



SIMBOLOXÍA DO ROMÂNICO DE SOBER (2008)

romanico de panton 1999Percorrer, nunha curta distancia, seis igrexas románicas como as do Concello de Pantón, máis que interesante, parece máxico. Todas elas ocupando sobranceiros espacios de ribeira e de terra alta, mesmo onde comeza a Riboira Sagrata, que lles serviu de morada a cenobitas, ás toquinegradas de Cluny e ás freiras do Císter. Todo unha trama de rigor artístico e simbólico que paga a pena pescudar en silencio. De certo, a pedra fálanos e descóbrenos secuencias da vida espiritual e material. Capiteis, modillóns e outros elementos pétreos transmítenno-la súa mensaxe. Estamos pois ante seis ricos exemplares do románico, que nos introducen de cheo no relato vivo dun contexto histórico medieval que se perpetúa na pedra, como memoria da espiritualidade, vida e ordenación do microcosmos por parte dos nosos devanceiros.

Titulo: SIMBOLOXÍA DO ROMÁNICO DE PANTÓN
Autor: Xosé Lois García
Data de Edición: 1999
Edita: EDITORIAL COMPOSTELA, S.A.

SIMBOLOGÍA DO ROMÂNICO DE AMARANTE (1997)Em Amarante podemos localizar duas áreas do românico nuito bem definidas em cada uma das margens do Tâmaga. A da direita encontrámo-la arqueologicamente mais rica: Travanca, Mancelos, Real, Telões, Freixo de Baixo e Gatão, onde encontramos um românico de linhas universais com certos matizes, produto do próprio meio. Essa pequena carga de formas rurais da época enriquece o conteúdo conjuntural destas igrajas.


Titulo: SIMBOLOGÍA DO ROMÂNICO DE AMARANTE
Autor: Xosé Lois García
Data de Edición: 1997
Edita:EDIÇÕES DO TÂMEGA

De rebeldías, Soños e irmandades
De rebeldías, Soños e irmandades

Libro Coloquio-Homenaxe
Libro Coloquio-Homenaxe

polas diversas xeografias da lusofoniax200
Polas diversas xeografías da Lusofonía